oskmar

April 2024 04 27 snöfall och grå himmel

Av Elsa Mårtenzon - 2024-04-27 16:44

 

Tråkväder i dag också...

    

Det är andra gången jag skriver här idag, fredagstexten blev en dag försenad, så går det är inte haspeln är på. Men inte mitt fel!

  

 

Det har varit grå himmel och snöskurar idag också, snöskurarna på morron och förmiddag, sedan uppehåll.

Just nu är det grå himmel och 5,3 plusgrader. 

Tycker du att jag är tjatig, men det är inte jag som bestämmer vädret?!

  

I dag har jag också haft främmande, en liten go`kille och hans föräldrar.

Edvin, mamma Lovisa och pappa Alfons.

Jag fick för mig att de skulle komma och hälsa på i helgen, var det mitt sjätte sinne igen?

Strax efter klockan elva hörde jag röster i hallen, gick dit och möttes av ett litet fint leende av lille Edvin, lite nyvaken efter en sovstund i bilen på väg hit.

Men det var inte länge som han var nyvaken, utan vaken till 100%. 

Vilken fart det var på honom nu, han kröp fram snabbt som blixten, kunde sitta själv nu och drog sig upp och gick längs soffan.

Han höll verkligen sin mor och far med jobb, de fick passa honom varje minut, han var verkligen på upptäcktsfärd heeela tiden och glad som en solstråle.

Och hos mig är det verkligen inte anpassat för barn på upptäcksfärd, allt är lätt att komma åt om man vill.

      

 

Hit har jag varit förut också, tänker Edvin när han tittar sig omkring.

    

 

Va gör du gammelfarmor, gör du fika åt mig?

    

Dagens namn är: Engelbrekt, grattis till er som heter så!

 

Ha en fin fortsättning på lördagens kväll, vi ses!

 

Oj då, redan dags att åka hem!

  

 

Titta va fina vita skor jag fått av mamma och pappa!

Men när jag ska ut och prova dem när det är snöfritt, då lovar jag dig mamma, då blir de inte vita så länge!!!    

  

 

Hej då, nu åker vi hem, säger Edvin.

      

Och hej från mig också!      

 

 

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards