oskmar

April 2024 04 22 solsken

Av Elsa Mårtenzon - 2024-04-22 17:51

 

Halv åtta i morse och det ser lovande ut på väderfronten.

    

Kalasväder i dag, solsken från en klarblå himmel, men kallblåst idag också!

Under natten var det 7-8 minusgrader och riktigt frusen mark i morse.

Solen har tyvärr inte orkat värma luften så mycket i kallblåsten, men det kommer väl. Nu på väderrapporten på TV:n lovas det snö och moln framöver veckan, inte så upplyftande precis.

Just nu är det 2 plusgrader och solen strålar på från den klarblåa himlen allt den förmår.

 

Inte så lyckat att rikta mobilen mot solen, men så här ser det just nu.

Men kallt!     

 

Före helgen ringde Malin och frågade om jag vill följa med till Strömsund på måndag. Och nog för att jag nyss varit dit två gånger på ett par veckor så kunde jag inte motstå ändå, jag är hemma så mycket för mig själv så jag tackade ja och visste ju att jag behövde åka dit för att köpa en sak som inte finns på närmare håll.

Så hela måndagen har jag varit borta igen, men nu får jag ju vara hemma resten av veckan.

Det var lika kallt i Strömsund som här, men den här gången behövde man inte vara rädd för halkan mellan bilen och affärerna.

    

 

Kaffepaus på Simonssons fik...

  

 

Hela 3,2 biljoner dollar kostar vapenanvändandet och rustandet i världen nu.

Är det inte förvånansvärt vad folk av olika slag i världen tycker det är rätt att satsa pengar på?

Utan att satsa dessa enorma mängder på krig och istället satsa på saker som skulle göra folk i världen gott, det skulle kunna bli en mycket lyckligare värld.

Man kan verkligen fråga sig, vad ska det bli av allt till slut?

Vi är en god bit in på 2000-talet, använder människan skallen till klokskap och sunda tankar som gör livet och världen bättre?

  Nää, inte alls, nyss såg jag Mona Lisa utlyft från tavlan som körde en rap, vem har nytta av det? Dårskap! Detta nya påfund kallas AI...

    

Dagens namn är: Allan och Glenn, grattis till er som bär de namnen!

 

Ha en fortsatt bra måndagkväll, vi ses!

 

Det här glada leendet möts jag av när jag slår på datorn!

    

Hej då!     

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards