oskmar

April 2024 04 21 sol, men kallt

Av Elsa Mårtenzon - 2024-04-21 16:26

 

Klockan nio igårkväll lyckades jag fånga månen, det var svårt att hitta en bra bild när jag inte ville gå ut i kallblås´n.

Jag hade fel förra veckan när jag skrev att den var på nedåtgående, det var tvärtom, den hade bytt läge och det tänkte jag inte på, annan årstid är i antågande och "det rättar månen sig efter". (Den ser lite lurvig ut, klädd i angoratröja måhända?)

  

En dag med sol men även med kallblåst. 

Det verkar ha varit ganska kallt under natten, 7-8 grader, nu får jag solen på termometern långt före sex på morron och då vet jag inte hur många grader det egentligen är när jag kommer ner.

Det har inte varit mera än 1-2 plusgrader under dagen i dag, men det är ju bra så att det inte tinar allt för fort. Idag har det inte rört sig på snön, pyttelite i direkt sol.

Just nu är det 0,2 plusgrader men inte ett moln ser jag.

 

Den tidiga kvällssolen har klängt sig fast i björken!

      

I dag har jag bakat långpannebullen som jag inte hade lust att göra igår.

Annars har jag inte åstadkommit mera än det jag måste göra varje dag.

Jag var ut på en promenad vid tvåtiden men det blåste så kallt om öronen så den blev inte lång.

Nu kan jag gå här nere på snöfria vägar i alla fall, jag behöver inga stövlar heller och tur är ju det. Jag skulle behöva köpa nya men det finns inte på närmare håll än i Vilhelmina nu från och med i vinter.

Jag har köpt mina skor de senaste åren i Strömsund men där blev skobutiken

bortread i vinter, hon ville sälja den men ingen köpare dök upp. Det är bedrövligt att i dagens läge går det inte ens ha en skoaffär på ett så pass stort samhälle som Strömsund. Skor behöver man ju prova så det kan man väl inte skicka efter på nätet. Jag säger än en gång, ingen lysande utveckling för inlandet!

 

Vackra färger på kvällshimlen igår kväll!

      

En ofattbar stor, eller enorm summa över 600 miljarder som USA beviljat som stöd till Ukraina. Och ändå sägs att det kommer inte räcka långt i kriget. Det säger en hel del om vad krig kostar, miljarders miljader och åter miljarder, samt mängder med människoliv.

Hur dumma får folk vara egentligen? Det billigaste vore väl att förgöra de som vurmar för att mosa länder och döda oskyldiga människor i krig, att förgöra de som har bestämt, att nu ska det bli krig! Och kriget i Ukraina var helt och hållet mot oskyldiga som det startades, ryssar hade inte där att göra.

Skicka de skyldiga helt nakna, med en 50 kilos järnklump på vardera fotled till 50 graders kyla i Sibirien, utan återvändo!

      

Dagens namn är: Anneli och Annika, grattis till er!

 

      

 Ha en fortsatt bra söndagkväll, vi ses!

 

Hej då, lev och må så gott!

        

 

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards