oskmar

April 2024 04 17 pyttelite sol idag

Av Elsa Mårtenzon - 2024-04-17 16:36

 

Onsdagmorron klockan sex.

  solen på väg.

Det har inte varit så mycket sol idag och blåste kallt på morron.

Under dagen har det varit omkring 4-5 plusgrader och det är ju tur om snösmältningen sker långsamt på grund all snö och för risken med översvämningar.

Just nu är det 3,5 plusgrader och mest bara gråmulet när jag blickar upp mot himlavalvet.

 

Det har varit sol och moln av och till under dagen.

    

 

Planeringen min för den här dagen, ja, den sprack ordentligt igen, men det finns ju kvar till en annan dag så det ordnar sig nog.

    

Nu vet vi i alla fall att det behöver inte bli så dyrt att annonsera, det är bara att sätta upp en lapp på rätt ställe, där man är säker att den når den man vill nå!

  

I dag har jag haft chansen att få "tala ut" igen. Ann Cathrine ringde i morse och det blev ett riktigt långsamtal, nära två timmar.

Och nu nyss har Laila varit hit och det blev ett riktigt långsamtal mitt emot varann vid köksbordet. Men ibland kan det gå en hel vecka som jag varken pratat i telefonen eller träffat nån så det jämnnar ut sig i tid och blir då inte så mycket ändå.

 

Nu är det dåligt sparkföre, men om jag bär bort den så kommer väl snön, så jag vågar inte göra det än.

  

Tack för vykortet som jag fick av dig ikväll Ingalill! Och du får gärna komma och hälsa på om du kommer till Bellvik när det blir sommar.

Ha det riktigt bra!

    

 

Jag har inga ord alls ikväll och slutar här.

 

Det våras!

  

 

Dagens namn är: Elias och Elis, grattis till er!

 

Båda namnen har förekommit i Bellvik.

Nämligen Elias Konstantin Rönnberg, född 1835, i Nybäcken, men flyttade till Bellvik, han var min mors morfar.

Samt Eias Anton Rönnberg, född 1863 i Nybäcken men flyttade till Bellvik.

Och Elis Gottfrid Näsström, född 1902 i Bellvik, bodde i Bellvik med sin familj hela sitt liv.

 

Ha en fin fortsättning på onsdagskvällen, vi ses!

 

Så här ser det ut nu när klockan är kvart över åtta.

Hej då!      

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards